Február

1. Irányjátékok
2. Őszi irányjáték
A gesztenyelevél alatti csillagot színezzük ki pirosra és a lap alján lévőeket is. Mindig a gesztenyétől kezdjük a lépegetést az "útvonalaknak" megfelelően A gyermek a szemével követi az irányt az ujjával halad( korongot is tolhat a lapon). Ahová érkezett azt a képet megnevezi. Az útvonalat indulás előtt végig lehet mondani.( Föl-jobbra-jobbra-jobbra-le) Itt a gyümölcsöstálhoz érkezünk.
3. Online labirintusok (A fehér téglalapokra kattintva tudod elindítani a játékot)
- Kattints egyet bal egér gombbal a kis egérkére, majd vezesd az egeret a sajtig! Vigyázz ne érj hozzá a labirintus falához (lassan vezesd)! Ha sikerül, tovább léphetsz a következő szintre.
Egér - sajt játék
- Vezesd a piros golyót a Finish feliratig a labirintusban! Vigyázz, ne érj a falhoz!
Piros golyó játék
4. Lepke-virág irányjáték
Ki kell nyomtatni mindkét lapot. Az első oldal az alaplap, a második oldalt a vonalak mentén szét kell vágni. Több játékot is játszhatunk vele.
- A gyermek elé kitesszük az alaplapot, s a gyermeknek meg kell neveznie, hogy a lepkék a tulipánnak melyik oldalán helyezkednek el. A lepkéket ennek megfelelően a bal vagy a jobb oldali táblázatban kell elhelyezni.
- Második körben a táblázatba került lepkék színét kell egyeztetni a pöttyös kártyák segítségével. Végül az alaplap segítségéve azt is meg tudjuk beszélni, hogy a tulipán mellett lévő lepkék melyik irányba repülnek.
5. Útkeresés labirintusokban
- Irányok (Padlet-en)
- Labirintusok (Padleten is)
6. Irányítási gyakorlatok
- Milyen irányba és hányat kell lépni?



- Irányítsd a robotot!
- Nyilak jelentése:
7. Imagine Logo program
Els lépésként a számítógép asztalán keresd meg a Teknőcöket ábrázoló ikonokat. Kattints egyszer a zöld színű teknőcre, majd nyomd meg az Enter billentyűt a billentyűzeten. Ezzel már be is léptél az Imagine Logo varázslatos világába.
Ebben a varázslatos világban egy Teknőc alakú, apró rajzoló robot lesz a barátod, aki a számítógép belsejében, egy üres lapon él. A Teknőc izgatottan vár arra, hogy megkapja a parancsaidat, amelyekkel megtanulhatja hova mozogjon, merre forduljon, milyen színt használjon rajzoláskor, vagy mikor törölje le a lapot, ha új rajzot szeretnél elkészíteni.
A képernyő közepén látsz egy teknőcöt. Ennek a teknőcnek egy ceruza van a hasán, így amerre jár, nyomot hagy maga után. A teknőc olyan, mint egy robot: teljesíti az utasításokat.
Az alsó parancssorba, a ?-hez írt utasításokkal tudod a teknőcöt irányítani.
Előre, hátra, jobbra, balra
Kezdetben a Teknőc a lap közepén áll, és a parancsaidra vár. Ha megérti a parancsot, akkor végrehajtja azt. Például: az előre parancs egy egyszerű mozgást jelent. Írd be a képen látható parancsot a parancssorba!
A Teknőc 50 lépést megy előre. Most gépeld be a következőt: jobbra 90 és nyomd meg újra az Enter billentyűt.
- Ennek hatására a Teknőc jobbra fordul 90 fokkal.
- Most próbáld ki a következő parancsokat:
- hátra 20, majd balra 45 és hátra 30. Ne felejtsd el az Enter billentyűt lenyomni minden egyes alkalommal!
A parancssor begépelése után az Enter billentyű lenyomásával végrehajtódik az, s a rajzablakban megjelenik az ábra. Amennyiben hiba van a parancssorban hibaüzenetet kapunk: Nem tudom hogy csináljam hogy... szöveggel.
1. Feladat: Próbáld ki az alábbi utasításokat!

2. Feladat: Mit rajzol a teknőc?
3. Feladat: Mit rajzol a teknőc?
4. Feladat: Rajzoljuk meg közösen! Milyen utasításokat kell adni a teknőcnek?
5. Teknős-tó (Turtle-Pond)